Kostholdsfilosofi

  • Jeg brenner for et kosthold som gir meg optimal næring , kraft og energi , tradisjonskost, steinalderkost,  eller bestemormaten som jeg liker og kalle det .
  • Jeg brenner for kraftkoking ,som er det mest næringsrike en kropp kan få .
  • Jeg brenner for animalsk fett fra gressfora dyr.
  • Jeg brenner for inntak av Omega 3, og et bevisst forhold til inntak av Omega 6.
  • Jeg vet at kolesterol er livsviktig og ikke livsfarlig.
  • Jeg vet at et begrenset karbohydratinntak, gir meg et stabilt blodsukker som gir jevn energi hele døgnet.
  • Jeg heier på alle som vet at dagens jordbruk har sørget for utarming av jorda. Innholdet av vitaminer, mineraler og sporstoffer i frukt og grønnsaker er idag MYE lavere enn for 50 år siden.
  • Jeg brenner for ekte, økologisk, naturlig, upasteurisert og uprosessert mat.
  • Jeg brenner for  mat uten tilsetningsstoffer.
  • Jeg brenner for mat og drikke som er fermentert og syrnet.
  • Jeg prøver og  unngå gluten, soya og pasteuriserte melkeprodukter.
  • Jeg brenner for surdeigsboblene bakverk.
  • Jeg brenner for kjøtt og innmat fra gressfora friske dyr uten medisiner og kraftfor.
  • Fisk fra havet ,helst villfanget .
  • Jeg heier på at myndighetene MÅ få øynene opp for et evolusjonært kosthold.

reevolusjon3

2 thoughts on “Kostholdsfilosofi

Legg igjen en kommentar

